• Polecamy...

Co wpływa na rozwój turystyki medycznej w Polsce?

/

Z roku na rok systematycznie rośnie liczba obywateli innych krajów przybywających do Polski po to, aby skorzystać z różnego rodzaju usług medycznych dostępnych właśnie w naszej ojczyźnie. Oczywiście, nie mamy do czynienia z takim stanem rzeczy przez przypadek i możemy mówić o przynajmniej kilku warunkujących go czynnikach. Tym, który wydaje się być najbardziej istotnym jest przede wszystkim wysoka jakość usług specjalistycznych polecanych przez kolejne kliniki. Nie brakuje ośrodków, w których zatrudnienie znajdują fantastyczni fachowcy, a choć są oni ekspertami w dziedzinach, którymi się zajmują, koszty związane ze świadczonymi przez nich usługami są bez porównania niższe niż te, z którymi mamy do czynienia na zachodzie kontynentu.

Wśród miast, które zdają się cieszyć się w tym kontekście największą popularnością zalicza się przede wszystkim Kraków, Wrocław i Warszawę, dogodne położenie sprawia jednak, że wysoką pozycję zajmują również Szczecin oraz Gdańska. Właśnie położenie geograficzne ma zresztą największy wpływ na mapę turystyki medycznej w Polsce. Mówimy przecież o miastach, które legitymują się dużymi portami lotniczymi, a tym samym bez trudu można do nich dotrzeć z różnych części kontynentu. Naturalnie, możemy wskazać nie tylko same miasta, ale również branże, które są postrzegane jako szczególnie atrakcyjne.

Zabiegi chirurgii estetycznejW tym kontekście na szczególną uwagę zasługują kliniki chirurgii estetycznej, poradnie stomatologiczne oraz ośrodki oferujące rehabilitację i odnowę biologiczną. Rozwój turystyki medycznej jest też postrzegany jako szansa przez wiele hoteli z usługami SPA i ośrodków uzdrowiskowych, nie zaskakuje więc to, że ich pracownicy starają się przyciągnąć kolejnych turystów i robią to na wiele sposobów. Najskuteczniejszym wydaje się poszerzanie profilu własnej działalności zwłaszcza, jeśli idzie w parze z nieustannym doskonaleniem oferowanych przez siebie usług. Normą staje się też uważne słuchanie tego, co mają do powiedzenia klienci i robienie wszystkiego, aby zgłaszane przez nich potrzeby były zaspokojone. Oczywiście największe szanse na rozwój mają duże przedsiębiorstwa, okazuje się jednak, że rynek otwiera się również na mniejsze podmioty.